Mediteran, plovidba, more

Dobrodošli na Mediteran - Miodrag Spasojević Štrika. . . . . . . . . . . . *Roditejska pomnja (ne priporucuje se da ovaj blog citaju dica mlaja od 2 godine)

19.10.2008.

64. Viška regata 2008. - rezultati

Ka sta san obeca, evo, rezultata 64. Viske koja je zavrsila danas. Danas jedrilicari nisu imali srece sa vitrom, vitra nije bilo pa je pomaknut start do Paklenjaka kod Hvara. Mjerilo se vrijeme prolaska kroz Splitska vrata (drugi plov) i od Vrata do Splita (treci plov). Do cilja pred Splitom malo jedrilica je uspilo doci do propisanog vremena. Evo, nezvanicnih rezultata - prvih deset(obicno kasnije budu zvanicni - ako nije bilo vecih prosvida):

po OPEN-u: 1. Veliki Viharnik (Dusan Puh), 2. Amis (Uros Zvan), 3. Alligator (Vojislav Radivojevic), 4. UFO (Aron Lolic), 5. Lolita (Goran Delic), 6. Geisha (Marin Misura), 7. Polet 5.0 (Nikola Deskovic), 8. Juzni Vjetar (Jadran Gamulin), 9. Canarino Furioso (Boris Radolovic), 10. Anadora (Sani Delic).  

po ORC-u: 1. Gringo 2 (Robert Sandalic), 2. Mareus II (Kresimir Djakulovic), 3. Barba Branko (Zrinka Hrvoj), 4. Teuta (Mate Arapov), 5. DSK (Christian Tominic), 6. Janska X (Toni Smerdelj), 7. Elan 410 (Bartul Misura), 8. Mistik (Mladen Pivcevic), 9. Lulu (Damir Desabota), 10. Squaw (Mira Boban).

Na slici ispod, start lanjske, 63. Viske regate po vitru snage 0 cvorova.



18.10.2008.

64. Viška regata 2008.

Jucer je po lipom jugu, koji je u prosjeku puhao 13 cvorova, a na udare i 20, startala 64. Viška regata. 146 jedrilica bilo je na startu prve etape u Splitu, isprid Sustipana, zatim je ruta vodila kroz Splitska vrata, izmedju Braca i Solte sve do cilja u Viskoj luci. Rezultati (korigirano vrijeme) prve etape izgledaju ovako - po OPENU: 1. Veliki Viharnik (Dusan Puh) 2. Anadora (Sani Delic) 3. Amis (Zvan Uros), a po ORC premjeru: 1. Jonathan III (Darko Hajdinjak) 2. Ladi X (Ante Mlikota) 3. Teuta (Mate Arapov).

Viska regata je poslje Mrduje velika festa i praznik jedrenja, na kojoj tradicionalno ucestvuju obiteljske posade iz cijele Dalmacije ali i profesinalci na svojim superbrzim jurilicama. Za amatere Viska regata oznacava kraj sezone jedrenja, nesto slicno kao i Barcolana u Trstu, naravno u manjem obimu. Regata traje tri dana. Prva etapa je Split - Vis, sa obaveznim prolaskom kroz Splitska vrata. Dan kasnije jedri se (ko hoce) u Viskom zaljevu regata oko bova. I treci dan, u nedjelju, jedri se Vis - Split. U Visu se za dane regate priredjuju feste i druzenja za jedrlicare. Prosle godine, Nermina i ja bili smo na 63. Viskoj regati. Kakav smo rezultat postigli, nemojte pitati ali sjajno smo se zabavili. Ove godine na zalost nismo mogli doci na regatu ali iducu 65. sigurno ne propustamo. Zgode i nezgode sa te 63. Viske regate moci cete uskoro citati na stranicama ovog bloga. A ukupne rezultate ove 64. regate cu vam prosliditi kada se regata zavrsi. Na fotografiji ispod je Anadora sa Sani Delicom kao timunjerom, na startu druge etape proslogodisnje 63. Viske regate.

Lip pozdrav, Shtrika.



13.10.2008.

Barcolana 2008

U nedjelju, u akvatoriju Trsta, jedrila se jubilarna, 40. Barcolana, najveca regata na Jadranu i najveci praznik jedrenja na Mediteranu. Ove godine ucestovalo je preko 1800 jedrilica, koji su po slaboj buri jedrili na skracenoj ruti. Liniju cilja prvi je presao Alfa Romeo sa Neville Crichtonom, dvije duzine jedrilice ispred Maxi Jene sa Mitjom Kosminom za timunom. Treci je stigao Team Shosholoza (Cian Paolo), cetvrti pobjednik ovogodisnje Mrduje Shining Umag - Umago (Rajko Kujundzic) a peti Veliki Viharnik sa Dusanom Puhom za timunom. Ekipi Alfa Romeo je ovo treca, uzastopna pobjeda, tako da im, ovaj put, plehani pehar ostaje u trajnom vlasnistvu.



07.10.2008.

Najlipje noge 77. Mrduje

Evo i rezultata za najlipje noge 77. Mrduje. Najlipje noge na 77. Mrduji imala je Ivana Lolic, u pratnji Martine Milanovic i Kristine Bilonic. Ove dlakave noge u sredini su vlasnistvo Rubena Vujnovica koji je odnija titulu mistera 77. Mrduje. Sve ove noge, su dan kasnije jedrile u posadama jedrilica do Mrduje i natrag. Kako su ove lipe noge aerodinamicne, pruzale su manji otpor vitru pa stoga virujen da su se ote posade dobro plasirale.



06.10.2008.

77. Mrduja 2008

U subotu 4. 10. 2008. vozila se Mrdujska regata, 77. po redu. Na najmasovnijoj regati s ove strane Jadrana (izuzev Barcolane) regatavalo je oko 300 jedrilica sa startom u Splitu pa oko otocica Mrduja (izmedju Braca i Solte) pa natrag u Split. Novi rekord regate postavio je Rajko Kujundzic na maxi jedrilici Shining Maxi Umago, koji je rutu dugu 22 milje prejedrio za 2 sata, 16 minuta i 20 sekundi. Top lista (prvih deset), u ukupnom poretku, izgleda ovako:

1. Shining Maxi Umago
2. Astro Labud (Karlo Kuret, Labud)
3. Ola (Marin Mišura, Kaštela)
4. AA (Darko Prižmić, Peliška jedra)
5. Code 7 marine (Goran Ivanković, Croatia)
6. Mozak (Mate Arapov, Mornar)
7. Aligator (Vojislav Radivojević)
8. Teuta (Igor Grgičević, Zenta)
9. Barba Branko (Zrinka Hrvoj, Labud)
10. Anadora (Sani Delić, Labud)

Noc ranije u JK Labudu, birale su se najlipje noge Mrduje, jer broj 77 oznacava zenske noge u tomboli. Cije su noge pobijedile to ne znam, a nemam ni slika tega dogadjaja. Cim se ovi iz Labuda site postavit ih na sajt ja cu van im predstavit.

Pozdrav, Shtrika.

02.10.2008.

Navigacijski dnevnik (7)

Dragi štioci moga bloga, donosim vam, konačno posljednji nastavak Navigacijskog dnevnika. Nadam se da vam nije bilo dosadno.

19.07. 2007. - SEDMI DAN, Paklinski otoci - Split

Mir i ljepota ove uvale na Sv. Klementu nas je opila da bi rado ostali ovdje još nekoliko dana ali danas je zadnji dan našeg navigacijskog tečaja i mi moramo dalje - u Split.

Po solidnom maestralu brzo dolazimo do Splitskih vrata. Okrećemo prema Milni na Braču da sipamo gorivo. U 14,20 već smo u fili za gorivo. Ispred nas 6, 7, jedrilica. Međutim, to brzo ide tako da smo veoma brzo došli na red.

Oko 15,00 krećemo na posljednju etapu naše navigacijske đite. Milna na Braču - Split. Nermina je za kormilom i već puno samouvjerenije drži kurs. Oko 17,30 sati polako ulazimo u Splitsku luku, u uvalu Baluni i Mornarevu lučicu. Vežemo se na isto mjesto odakle smo pošli prije sedam dana. Naša prva plovidba je završena.

Ako bih se mogle ukratko prepričati impresije sa naše prve đite onda bi to bilo ovako: Vjetar je svih 7 dana bio umjeren što je nama početnicima donekle išlo na ruku. Miro nas je učio kako da izvučemo maksimum od tog vjetra. Jer, zašto ići 5 čvorova kada možemo 6 ili 7. Ponovili smo naučeno gradivo iz osnovnog tečaja i stekli nova znanja naročito u jedrenju sa genakerom, sidrenje i pristajanje na obalu. Navigacija nam, uz dobre karte nije predstavljala veći problem. Jedrili smo na sjajnoj, brzoj i novoj jedrilici First 34,7. Naš instruktor Miro, kojeg odlikuje osebujan splitsko-dalmatinski humor, nam je pokušao prenijeti svoje znanje iz svog bogatog jedriličarskog iskustva. Uživali smo u ljepotama dalmatinskih otoka i prelijepih uvala. Iz Splita smo otišli bogatiji novim prijateljima i novim iskustvom jer jedrili smo u najboljoj školi jedrenja na Jadranu, i sada možemo reći, ako nas neko pita - Da, mi smo jedriličari.

Nermina i Shtrika.

















01.10.2008.

Dolaze vlaji!

U primaliće 2010, dalmatinci iz Makarskog primorja i okoline će proglasiti elementarnu nepogodu, najgoru koja ih je zadesila, jer ote godine predvidja se završetak radova na tunelu Sveti Ilija. Tunelom dugim oko 4000 metara kroz planinu Biokovo konačno će se ostvariti vjekovni san stanovnika Zagvozda, Imotske krajine i dijela zapadne Hercegovine, da im more bude na 20-ak minuta vožnje. Već je probijeno preko 1000 metara tunela sa prosjekom oko 6 metara dnevno. Tim tempom u proljeće 2010, stanovnici Zagvozda i okoline će ugledati more, ako tunel bude ravan i ako posmatrači budu imali dobar vid. Oni koji imaju kuće blizu tunela uskoro će moći afitavat apartmane sa pogledon na more.

22.09.2008.

Navigacijski dnevnik (6)

19.07. 2007. - ŠESTI DAN, Orebić - Paklinski otoci

Jutros dolazi neki napuhani tip i nešto se raspravlja sa Mirom koji je na mulu. Miro mi kasnije priča da se tip uvridija što smo se juče “naslonili” na pajete njegove jahte prilikom vezanja. Juče smo u plitkoj Orebićkoj lučici i po jakom maestralu stvarno bili malo naslonjeni na pajete njegove motorne jahte sve dok nismo zategli privjetrinsku cimu. Ali nas brod nije dotakao njegov brod. Rekao nam je da smo ka mornari iz Dicma. Iz Mirinih očiju shvatam da je to neka “lokalna” uvreda za Splićane, za mene i Nerminu to je kompliment jer mi smo iz Sarajeva, duboko u kopnu a Dicmo je ipak predgrađe Splita. Rekao sam Miri da se ne obazire na tipa koji već na 20 cm vala bježi u prvu luku. Mnogi se danas zovu mornarima.

U 11 sati palimo motor i krećemo. Cilj nam je Vis. Negdje na sredini Pelješkog kanala dižemo jedra. Vjetar u kanalu slab do umjereno jak. Brzina nekih 6 do 6,5 čvorova. Virada do virade. Na izlazu iz Pelješkog kanala vjetar još slabi. Odlučujemo jedriti bliže Hvaru. To nas donekle udaljava od Visa. Prolazimo otočic i svjetionik Pločica i već tada shvatamo da nam je vjetar slab za plovidbu do Visa i zato okrećemo prema Paklinskim otocima s namjerom da noć provedemo usidreni u nekoj od prelijepih uvala tog arhipelaga.  Na radiju klapa Šufit, jedrilica nagnuta na desnu bandu, oko nas plavo more i vjetar u jedrima. Upijamo dojmove koje ćemo dugo pamtiti za zimskih noći u Sarajevu.

Oko 19 sati Paklinski otoci su pred pramcem. Vozimo motorom jer je maestral za taj dan ispunio normu. U Ždrilcima gužva od motornjaka i jedrenjaka. Nastavljamo dalje i u mirnoj i lijepoj uvali Soline bacamo sidro. Krmom se vežemo na kraj. U uvali samo tri jedrilice i velika motorna jahta sa grčkom zastavom. Sunce ulazi u more a i mi zajedno s njim na kupanje. Miro pali laptop i na Aladinu provjerava prognozu vremena. Negdje oko ponoći bacam tunju i izvlačim lijepu komarču od po kile. Na kruh i malu udicu - dobro bi mi se Pape smijao. Nadao sam se uloviti nam doručak, međutim, osim dva tri trzaja, više ništa. Kada mi je jedan dobar bokun ribe spao na po metra od broda zaključio sam da je udica premala za ribe u uvali, motam tunju i idem na spavanje.





















10.09.2008.

Lastovo

Ka sta i prilici insulomanima, Nermina i ja cesto pobignemo na najjuzniji naseljeni otok, Lastovo. Dalje od njega je samo more...

Otok Lastovo pripada južnodalmatinskoj otočnoj skupini. Zbog svoje udaljenost od obale djeluje usamljeno, pa se čini kao da uranja u plavetnilo neba i pučine. Dugačak je 10 km a širok tek 5,8 km. Ukupna mu je površina  56.2 km2.  Rimljani su ga zvali Carskim otokom zbog brojnih polja, bujnih šuma, prekrasnog vijenca otočića i hridi što ga okružuju, bezbrojnih skrovitih uvala i obilja morske ribe.

Zbog svega toga odmor na Lastovu je za suvremenog čovjeka prava blagodat - skladan spoj mira i tišine, kristalno čistog mora, impresivnog podmorja te tradicionalnog mediteranskog ugođaja. Da je baš tako svjedoči i  odluka Sabora RH kojom je Lastovo 2006. proglašeno Parkom prirode. Dugoročni je cilj sačuvati za pokoljenja tu netaknutu ljepotu, baš za one koji u njoj znaju uživati.

Svojevrsni pečat lastovskih vizura su kamene kuće sa maštovitim dimnjacima - tzv  fumarima. Nitko ne zna zašto su se mještani stoljećima trudili da na svojim krovovima podignu što raznovrsnije dimnjake, ali je činjenica da ćete na otoku, pogotovo među starijim kućama  rijetko gdje vidjeti dva slična fumara.

Ovo sto san stavija italic (nakoseno) je skinuto sa neke stranice o Lastovu. O Lastovu se moze svasta pricati ali najboje vam je, ako niste bili da odete do njega i uzivate u Mediteranu kakav je nekad bija.

Pozdrav s Lastova.

Shtrika.

















11.08.2008.

11. Maraton ladja - rezultati

Ladjari Staševice pobjednici su ovogodišnjeg 11. Maratona ladja. Oni su stazu dugu 22,5 kilometra odveslali ispred ladjara Baćine, koji su stigli drugi, i Rogotina koji su u Ploče stigli treći. Jedina BH ekipa, ladjari iz Čeljeva su stigli peti, što je izniman uspjeh medju 33 ekipe. Čestitke pobjedničkim ekipama a i svim ostalima uz ladjarsku himnu: „Ako i ne dođeš prvi nemoj da ti bude ža jer sa tobom se ponosi cila Neretva“.

Na slici: ladjari iz Čeljeva


Noviji postovi | Stariji postovi

Mediteran, plovidba, more
<< 08/2010 >>
nedponutosricetpetsub
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031

MOJI LINKOVI

More
Kap mora je po svom kemijskom sastavu skoro identicna kapi ljudske krvi.
Vracajuci se moru, vracamo se svojim korjenima.
(Iz "Bese" Joze Horvata)